10 goede boeken over geld

Geld is een belangrijk middel in onze samenleving en speelt een cruciale rol in ons dagelijks leven. De waarde van geld kan in de loop van de tijd veranderen als gevolg van inflatie, wat betekent dat dezelfde hoeveelheid geld in de toekomst mogelijk minder koopkracht heeft. Mensen hebben vaak emotionele en psychologische banden met geld. Deze psychologie kan van invloed zijn op hoe ze geld beheren, uitgeven en investeren. Het begrijpen van deze psychologie is belangrijk voor gezonde financiële gewoonten. Het beïnvloedt bijna elk aspect van ons leven en vereist aandacht en beheer om financieel succes en welzijn te bereiken. Daarom hebben wij hieronder 10 interessante boeken neergezet om je hiermee te helpen.

“Geld, gedrag en beslissingen” door Koen J. Baeten en Paul P.J. Donders

• Dit boek biedt inzicht in de psychologische aspecten van geldbeheer en hoe ons gedrag van invloed is op financiële beslissingen. Het helpt lezers om beter te begrijpen waarom ze bepaalde financiële keuzes maken en hoe ze hun gedrag kunnen aanpassen om financieel succes te behalen.

“Slim beleggen in turbulente tijden” door Rolf Dreesman

• Dit boek geeft advies over beleggen in verschillende economische omstandigheden en hoe je je investeringen kunt beschermen.

“Geld maakt niet gelukkig (maar gelukkig maken we geld)” door Annemarie van Gaal

• In dit boek deelt Annemarie van Gaal haar persoonlijke ervaringen en inzichten in financieel succes.

“De kunst van goed geld beheren” door Philip Huff

• Huff biedt praktische tips over hoe je financiën kunt beheren en geld kunt sparen.

“De schuldvrije Eindtwintiger” door Tom Lassing

• Dit boek richt zich op jonge volwassenen en hoe ze hun financiële toekomst kunnen plannen zonder schulden.

“Miljonair met een gewone baan” door Oeds-Jan Postma

• Postma deelt zijn strategieën om miljonair te worden met een normaal inkomen.

“Je bent een badass met geld” door Jen Sincero

• Dit boek moedigt lezers aan om hun financiële overtuigingen te herzien en actie te ondernemen om financiële doelen te bereiken.

“Het slimme geld” door Janneke Willemse

• Willemse deelt haar inzichten in geldbeheer en investeren voor beginners.

“Geld en gedrag” door Dan Ariely en Jeff Kreisler

• Ariely en Kreisler onderzoeken menselijk gedrag met betrekking tot geld en financiële beslissingen.

“De schuldvrije generatie” door Gerhard Hormann

• Dit boek gaat over hoe je financiële vrijheid kunt bereiken door slimme keuzes te maken met betrekking tot schulden.